Showing posts with label Babyshower. Show all posts
Showing posts with label Babyshower. Show all posts

En Gutt / A Boy!

Hei, og god helg!

Her er et kort jeg har laget til min nevø som har fått en gutt til. Jeg syns det er gøy å lage disse gutt- og jente kortene. Har en kartong mal av hver, og istedenfor å bruke disse, så bruker jeg de som mal og klipper ut etter. Bokstavpapiret jeg har brukt på lomma klipte jeg til slik at bokstaven S kom midt på, hadde glitter på den for å utheve den, siden gutten heter Sverre. Dessverre syns det ikke så godt på bildet, smokken har havna over den ser jeg.
På lomma og på ermene har jeg hatt på fløyel. Det er utrolig gammelt, men glemmer hele tiden å bruke det. Når en får strøket fløyelspulveret utover, kjennes det faktisk ut akkurat som vanlig fløyel.

Happy Weekend everyone!

Here is a card I made for my nephew who got another baby boy. I love to make these boys - and Girls Cards. I have one of each from Crafty Secret that I use as template for cutting. In the middle of the pocket I have an S for his name Sverre with glitter glue. Unfortunately you can hardly see it under the pacifier.
On the edge of the pocket and short sleeves I used velvet flock. I love how it feels like real velvet!


Her er skrivefeltet på innsiden.
Here is the inside panel for writing.

 
Her er et stempel brukt på motsatt innside.
Here is the stamp used on the opposite inside panel

 
I would like to participate in the following challenges:
 
 
Thank you for visiting my blog, I appreciate it! Wishing you all a great weekend!
Time for me to make more cards, I have 3 birthdays I need cards for the coming week.....
 
Bjørg
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Bleiekake...... og SNØ!!!!

Heisann!

Da jeg la ut bilder av kake og kort fra babyshoweren glemte jeg helt å vise frem bleiekaka jeg laget. Så da kommer det noen bilder av den nå. Det er første gang jeg har laget en sånn, og det var kjempegøy! Håper det blir anledning til å lage flere av disse.
Den ble pynta med bodyer, sokker, sko, hårbånd og smokker. Dessverre fant jeg ikke nøytrale eller rosa bleier, synes det ble for mye blått i disse, men sånn ble det!

Hello!

I forgot to show pictures of the diaper cake I made for the babyshower. This is my first diaper cake, it was so much fun to make! Hopefully I will get the opportunity to make more of them.
I decorated the diaper cake with onesies, socks, shoes, hairbands and comforters. I wasn't able to find diapers in neutral colors, I would have liked to find some with less blue in them.


 






 

 
 Dessverre  hadde jeg ingen bilder av den innpakka i celofan og med sløyfer og pynt på, så det får være med bildene over.

Unfortunately I didn't have any pictures of it with the wrapping and decoration.

Her snør det fortsatt, det er helt vilt! Vi ser knapt ut lenger. Her er noen bilder jeg tok tidligere i dag.

It's still snowing a lot here, this is a few pictures I took today.
This first one shows my hobbyroom on the second floor. The balcony outside my room is totally covered in snow.



Hobbyrommet mitt er i andre etg. i utstikkeren på bildet, men balkongen viser ikke lenger.

De neste bildene er tatt fra hobbyrommet mitt, begynner å bli ganske mørkt der, tror jeg skal måke litt utenfor der i morgen :)

The following pictures I took from my hobbyroom. All the snow has made it dark inside. I will have to remove the snow tomorrow, so my room get a little brighter!



 

 
Takk for at du ser innom bloggen min, ønsker alle en kjempefin helg :)

Thank you for visiting my blog, wishing you all a great weekend!

Bjørg
 

Babyshower

Heisann!

Det snør og snør her hos oss, så det er fine dager å bruke på hobbyrommet.
Her er et kort jeg laget til min datters babyshower. Malen er en dies fra Papertrey Ink.
Dessverre glemte jeg å ta bilde av innsiden av dette kortet.

It's still snowing here, so it's good to spend the days in my craf room. Here is a cardI made for my daughter's babyshower. The dies is from Papertrey Ink. Unfortunately I forgot to take Pictures of the inside of the card.


Her er noen bilder av en av kakene jeg laget til babyshoweren. Jeg gikk på kurs hos Tonerose og lærte å lage den fine babypynten :).

Here are a few pictures of one of the cakes I baked for the babyshower. I took a class and learned how to decorate baby cakes, this was the first time I tried it.






Kaka ble delt i tre og fylt med krem og bringebær, den skulle jo bli rosa ;).

The cake had three layers and was filled with cream and raspberry to be pink :).

I will participate in the following challenges with the babyshower card:


KortO'Mania -Utfordring #100 Noe Nytt
Cute Card - Challenge 305 So Sweet
Crafting for all Seasons - Challenge #69 For the Girls

Now it's back to my knitting, going to finish the jacket I am knitting tonight :).

Hope to see you back here soon!

Bjørg