Showing posts with label Strikk. Show all posts
Showing posts with label Strikk. Show all posts

Strikka genser og lue

Ja, det begynner virkelig å bli lenge siden, men her er iallefall noen plagg jeg strikket til vårt første barnebarn. Dette er en genser og lue jeg strikket i Hegre og Monjita fra Dale.
Syns den er så søt med kantene av Monjita.
Hun synes ikke det var noe spesielt gøy å være fotomodell altså!


Passer jo fint å vise fram nå som det snart er påske, med alle de fine kaninene på :).


Her er hele settet. Håper det kommer til å bli brukt mye av flere!


Takk for at du kikker innom bloggen min. Husk at du også kan gå inn og like min facebookside. Der vil du få oppdateringer om tilbud og nye varer som kommer inn i butikken min. Du finner siden her https://www.facebook.com/tarashobbykrok.no/. Hvis du vil besøke nettbutikken min, finner du den her https://tarashobbykrok.no/butikk/. Om du ikke driver med scrapbooking selv, så finner du også en kategori med ferdig lagde kort, bilder mm. Jeg lager også invitasjoner, bordkort og andre ting på bestilling, bare ta kontakt!

Ha en fin dag!

Bjørg

John Deer julegaver

Godt nyttår alle sammen! Håper dere hadde en fin feiring i går.
På årets første dag vil jeg vise fram noen tidligere julegaver.
Sokkene er ikke strikket i typisk sokkegarn, jeg har brukt Dale Falk, simpelthen fordi det var der jeg fant de rette fargene.



I høst har jeg strikket sitteunderlag. Alle barn, svigerbarn og barnebarn fikk forskjellige, men i dag viser jeg bare fram John Deer underlaget. Det er strikket i Drops Eskimo, og tovet.


Så ble det også en postkasse, som jeg viste flere varianter av for en tid tilbake


 Jeg har brukt gul embossingpulver på sidene av postkassa



På konvolutten har jeg brukt grønn stempelpute og en sjablong


Kortet inni har et sløyfestempel med gult embossingpulver på


Det fine reinsdyret på postkassa er en dies som du finner her

Det var det jeg hadde av John Deer ting i dag, men plutselig er jeg tilbake med noe annet.
Husk at du finner nettbutikken min her. Setter stor pris på om du liker og blir medlem av min facebookgruppe, som du finner her.
Ønsker alle en fin første uke i det nye året!

Bjørg


Kåpe og lue / Coat and hat

Før jeg ble mormor strikket jeg masse som datteren min valgte ut. Det er jammen på tide å vise fram noe av det! Først ut er denne kåpa med tilhørende lue. De er strikket i Ara fra Dale. Mener det er utgått nå, men det finnes i alle fall lignende garn. Kåpa strikkes ovenfra og ned, utrolig rask og enkel, tror jeg bare brukte et par kvelder på den. Kåpa vokste nesten med henne, så hun brukte den masse! Verre med lua, den var egentlig liten, selv i begynnelsen...
Blomstene er eget påfunn. Det er de samme blomstene jeg hekler til kortene mine. Her har jeg brukt pastellfarget restegarn sammen med hvit Vivaldi fra Drops.

I have knitted a lot for my little grand daughter. Here is a coat and hat I made for her. The yarn is Ara from Dale. The coat is easy to knit, you start on the top and knit downwards. I think I made it in two evenings. She used this coat for a long time and I loved to see her wearing it :).
The hat was almost too small from the beginning on, so not much used.
The flowers is something I made from leftover yarn in pastel colors together With white Vivaldi from Drops.


 
Som en ser, så er Ara et garn med masse struktur, veldig OK å strikke av.
 
Ara is a yarn with a lot of stuctur, very easy to knit from.

 
Nærmere bilde av blomstene.
 
Close up of the flowers.

 
Victoria prøver mormors strikk :)
 
Victoria trying it on!

 
Her er vi på trilletur med kåpe og lue, alltid like blid denne jenta :)
 
One of my walks with her in the carriage, she is a happy girl, always smiling :)
 

I would like to enter Craft your Passion Challenge #251 - Anything Goes with this coat and hat.

Have a great Sunday!

Bjørg

VM Genser

Med det samme jeg er i gang med å vise frem strikking....her er den siste genseren jeg har strikket til min sønn. Dette er VM genseren 2015.Jeg har strikket den i Sandnes Alpakka, skulle egentlig vært Dale ullgarn. Er veldig fornøyd med alpakka fra Sandnes, har strikket en del i det, skal vise frem mer etter hvert:). Nå i kveld er jo første renn for guttene i VM i Vail/Beaver Creek, CO. Vi har jo flere å heie på i kveld :)

I will continue from yesterday, now showing the newest sweater I have knitted for my son. This is the official World Ski Championship sweater for Norway. This is the alpine one. Since today is the first day of the Alpin World Championship in Vail/Beaver Creek, CO, it's really time to show this sweater.
The pattern is from Dale of Norway, but I have knitted it with Aplakka yarn from Sandnes. Alpacca is so soft and light!


 
Thank you for visiting, have a great night!
 
Bjørg

Tøfler og gensere

Hei!

Jeg skriver jo at jeg strikker, men det er visst ikke så mye jeg har lagt ut bilder av. På tide å vise fram noe, kanskje!

Først er et par tøfler som jeg strikka i Drops Eskimo og tovet. Ble pyntet med en knapp.

Hello again!

I want to show some of the things I have knitted. First a pair of slippers. For these I have used Drops Eskimo yarn and then felted them.



Her er mine beste gutter, sønn og svigersønn i et par gensere jeg har strikket. Begge er strikket i Drops Karisma, et garn jeg bruker veldig mye. Liker å strikke av det. Må si at det er noe litt rart med det som er grått, der er det alltid noen dårlige partier, vet ikke hvorfor. Alle andre farger er OK.

Here are my best boys, my son and son in law wearing sweaters I have knitted for them. For both I have used Drops Karisma, I use that a lot.

 
Et par litt nærmere bilder, har kun bilder av den ene genseren.
Here are a couple of close up of one of them.
 
 


Skal prøve å få lagt ut noen flere bilder av noe av alt jeg har strikket etter hvert :).
I will try to post more of all the stuff I have knitted....

Thank you for visiting my blog!

Bjørg



Strikka votter

Plutselig var det en stund siden jeg har vært her!
Har laget et par kort, men de får jeg vise fram seinere.
I dag vil jeg bare vise fram et par små votter jeg har strikket til ei lita jente. Jeg har laget makne til meg selv, men i rosa. Denne jenta ønsket seg røde hjerter, så da ble det det :).


Etter oppskriften ble begge parene litt store, så jeg måtte lage mine egne oppskrifter, så de skulle passe til oss. Skal prøve å få tatt bilder av noen andre ting jeg har strikket, så jeg får vist de fram snart.
Herlig med fredag kveld! Koser meg masse :).
Håper dere alle får en kjempefin helg med masse sol og supert vårvær!

Bjørg

Pulsvarmere/mittens

Her går det fortsatt i julekort om kveldene, det er så gøy, men jeg bruker så laaang tid på hvert....
Kanksje det blir lyst nok til å ta bilder i helga, det er ikke lett nå på denne tiden.

I dag er det bare noen bilder av pulsvarmere jeg har laget. Har fått et trau å ha de i, da er det både pynt og lett å finne de når jeg trenger de :).

I am spending the evenings making Christmas cards, I love making them!
Unfortunately the days are short and dark, so it's hard to take pictures of them.

Today I have some pictures of some mottens I have made. I love to make them using different yarn and different patterns. Most of them are made from different alpaca yarn.

The flowers you see are crocheted, the mittens here are knitted.
The ones with ribbon on are my newest. The yarn is from angora rabbits. My sister gave me the yarn, and I am so happy for it, so warm!! It is beads on them too, but not possible to see in this picture. The pair in the front are made from two different yarn; pure silk and silk mohair.

The coral pair I made during my Florida flight :). The pattern is made by a friend of mine. She has made the two pairs you can see in the bottom of the picture, that's another pattern she has made. The pair with a little edge are crocheted, also the flower.
I love crocheting the small flowers I use on cards.

This is a pair I crocheted for a friend. I made one more pair just like them in blue.
Another pair I knitted for the same friend. I have the same pattern on my grey pair in the third picture.

This is some of the flowers I crochet. I love making them, but right now I have enough for a while...

I still have this box full of yarn, so there will be more flowers and butterflies.....
Butterfly is a new project I have started, so I don't have anything to show you yet.

See you soon!

Bjørg

Mer strikking....

I dag fikk jeg endelig tatt noen bilder av vesten min slik den ser ut i dag.....endel igjen, ja.... Det er veeeldig mange tråder å feste på alle lappene, særlig stjernene! Gleder meg veldig til å bli ferdig. Det skal hekles en kant rundt med et "hårete" garn, det blir spennende! Nå skal jeg strikke litt mer, så kanskje jeg skal vise fram et kort i morra, det er vel på tide :).



Ha en fin kveld alle!

Strikketøy

Hei igjen!

Her er en liten smakebit på hva jeg gjør i ledige stunder....
Det skal bli til Tine Solheim's lappevest. Egentlig kjøpte jeg garnet dagen etter at jeg var Oslo på visning av modellene fra "Retromasker" 1 februar. Jeg har strikka, rekt opp, strikka på nytt og prøvd å legge opp mer masker for å få den større, men jeg ble ikke fornøyd.
Jeg sendte Tine et spm om det fantes oppskrift på en større størrelse enn det som var i boka, og det hadde hun :). Jeg fikk den og rakk opp alt og begynte på nytt! Lappene har jeg justert på for å få de passe størrelse. Gleder meg til den blir ferdig!
This is yarn I bought in february for knitting a vest from Tine Solheim book "Retromasker".
Hopefully I will finish it in time for the winter. I will try to take pictures to show the progress

Have a great evening!

Bjørg

Kjole

Hei!

Har endelig fått tatt bilde av Tine Solheim kjolen jeg strikket meg for ganske lenge siden. Jeg er veldig glad i den. Har også strikket meg pulsvanter som jeg syntes passet til. Strikket de i perlestrikk fordi det syntes jeg passet til kjolen, og så heklet jeg volanger rundt kantene.
Har strikket mer av Tine Solheim, men har glemt å ta bilder, så det får komme seinere.
Om en uke skal jeg til Oslo og se på kolleksjonen fra den nyeste boken hennes, gleder meg veldig til det :).

Here is finally a picture of a Tine Solheim design dress I made some time ago which I love! I also made mittens to go with the dress. I have knitted more of Tine Solheim design, but forgot to picture it, so I will show it later. Next week I will go to Oslo to see samples from her new book, I so look forward to that :).

A new busy week is coming, I hope to be able to make some cards during the week, I have so many ideas in my head :).
Wish you all a great week!



Bjørg

babygenser og kort

Lenge siden jeg har lagt inn noe her. Jeg reiste til USA og så skjedde det så mye, så tiden har bare gått.
Her er iallefall en liten genser jeg strikket som gave til ei jente i USA som fikk en liten gutt.
Under er guttekortet som jeg lagde til genseren.

I am sorry I have neglected my blog. I went on vacation to the US, and then so much happened and the time just went by. Here is a sweather I knitted for as a gift to a girl in the US who became mom to a baby boy.
The baby boy card was made to go with the sweather.


Strikket kjole og kort

Hei!

Jeg vil starte bloggen min ved å vise fram en babykjole jeg har strikket og kortet jeg laget sammen med den.


Hello to the world!

The first thing I want to show you is a baby dress I have knitted and the card I made to go with the dress.