Showing posts with label Bursdagskort. Show all posts
Showing posts with label Bursdagskort. Show all posts

Kaffe kort!

Her er det jammen meg lenge siden jeg har vært!!
Men plutselig er jeg tilbake :). I dag har jeg laget et kort til svigersønnen vår.
Han har pleid å få noe med traktor tror jeg nesten hvert år. I år var planen en låve, men så kom jeg på at jeg hadde lyst til å prøve noe helt annet.
I år ble det kaffekort! Passet til en som er veldig glad i kaffe :).
Her er det brukt kaffe papir, kaffestempler og kaffedies... I tillegg noen blomster og et blad.
På tekstene og kantene har jeg brukt IO hybrid stempelpute Chocolate. Grattis dies'en er det første gang jeg bruker, liker at den har masse swirler!


Her er et nærmere bilde av bladet. Det er stemplet og embosset med kobber embossing før jeg stansa det ut. Så smurte jeg på fantastisk voks, har rimelig dilla på den for tiden, det meste jeg lager får litt voks på seg ;). Etter det har jeg brukt garden tools fra Elizabeth Craft for å forme bladet så det ikke ble så flatt. Vanskelig å se ut fra bildet.


Her er inni kortet, samme papir. Samme dies og stempel rundt kanten på kaffekoppen, men en annen tekst inni.


Tekst felt med Spellbinders dies.



Hele innsiden.


Det var kortet jeg hadde i dag, under finner du link til alle produkter. Klikk på bildet, og du kommer rett til produktet :).
Takk for at du besøker bloggen min, det setter jeg stor pris på.
Ønsker alle en fin ny uke!

Bjørg




https://tarashobbykrok.no/produkt/coffee-to-go/

































30 år!

Ja, faktisk har eldstemann fylt 30 år! Hvor ble tiden av liksom?
Han bygger garasje i sommer, så derfor måtte kortet ha masse verktøy!
Ugle stemplene er så morsomme, har et lite utvalg av de i nettbutikken :) Ugla er fargelagt med Copics, det er alt for sjeldent jeg får satt meg ned med fargelegging, så jeg glemmer hva jeg har lært på kurs...... Jeg bruker de nye hybridstemplene til å stemple med, og stempelverktøyet er et must, nå er det aldri mer noen avtrykk som går i søpla, det er genialt!!
Jeg bruker Distress Collage Medium som lim på dies, synes det er utrolig bra. Det har en tynn tupp, så det er lett å påføre og tørker veldig fort. Ellers bruker jeg mye limputer på kortene mine.


Inni har jeg printa ut et bilde av den nye motorsykkelen hans. Ville ikke ha ramme rundt den, så klipte løs alt verktøyet og limte de rundt omkring :)


Det var det jeg hadde for i dag, takk for at du ser innom bloggen min, det setter jeg stor pris på.
Under finner du link til alle produktene i nettbutikken ved å klikke på bildene :).
Ønsker deg en flott helg!

Bjørg

















Liljekonvall til pappa

I dag er det pappa's bursdag! Han har fått mange kort opp igjennom årene, så jeg funderte litt på hva jeg skulle lage. På Instagram så jeg en flott bukett med liljekonvall, og foreldrene mine hadde liljekonvall på bordet denne uka, så jeg tenkte at da ville jeg prøve den nye liljekonvall dies'en.
Jeg stansa ut på hvite ark, bøyde de til fra baksiden, og farget de grønne med hybrid ink. Bladene stansa jeg ut fra grønt papir, og bøyde til fra baksiden.
Jeg syns dies'en som ser ut som et Norgesglass er veldig fin, og prøvde meg med den som vase.
Toppen stansa jeg ut i sølv, så den skulle se ut som skrulokket på Norgesglass.
Måtte ha en liten sommerfugl på, og et sløyfebånd for å skape litt mer farge og liv i kortet.
Bakgrunnen er et ark som ser ut som tre, tenkte det gjorde kortet litt maskulint :). Kantene brukte jeg hybrid ink pad chocolate på.



Inni har jeg brukt samme papir som på framsiden, og egentlig holdt det litt enkelt. 
Skriverammen er i den samme pakken som rammen på framsiden.


På ordet "gratulerer" har jeg prøvd en for meg, ny, teknikk. Jeg så den i en video fra Memory Box. Først brukte jeg glitterlim over hele. Når det var tørket, hadde jeg glossy accent over hele. Var litt problemer med tålmodigheten min der, så det ble ikke helt perfekt......


Takk for at du ser innom bloggen min :) Blir veldig glad om du også liker facebooksiden til Tara's HobbyKrok her. Det er fortsatt giveaway der hvor du kan vinne dine 2 favoritter av de nye I,pression Obsession hybrid stempelputene. Under finder du link til alle produktene ved å trykke på bildene.
Ha en fin søndag alle sammen!

Bjørg