Showing posts with label Jul. Show all posts
Showing posts with label Jul. Show all posts

Happy Christmas!

Hei og hopp som dagen går! I dag har jeg tatt bilder og lagt inn bånd i nettbutikken i hele dag, og nå er jeg kanskje halvveis... Meningen er å legge de inn i facebook butikken også, men det må vente.
Så om du ønsker å finne bånd hos meg, så må du se her: http://tarashobbykrok.no/produktkategori/blonder-og-band/
Som sagt er jeg nok ikke halvferdig enda, så kikk innom framover. Jeg selger alle bånd i 50 cm lengder, slik at du kan kjøpe om du ikke trenger så mye også :).

Kortet jeg viser fram i dag er et julekort i annerledes farger. De fleste av mine julekort lager jeg i rødt og grønt, dette blir jo egentlig en lysere utgave av disse.....
Har brukt litt bånd og laget sløyfer på treet, og litt perlebånd på treet. Perlebåndet bllir lagt ut i butikken i morgen, rakk det ikke i dag.
Sjekk den nydelige kattepusen som ser på treet. Katten er en av et sett med masse pusekatter som du snart kan kjøpe hos meg. De er helt nydelige, skal si fra når de kommer inn.


Innsiden av kortet:


Takk for at du leser bloggen min igjen nå som jeg har børsta støvet av den, og håper du vil ta en titt inn i butikken også. Setter pris på om du vil bli medlem i butikken min :).

Ha en fin lørdagskveld, vi sees i morgen!

Bjørg

Nye muligheter!

Hei!

En lang blogg tørke betyr ikke at jeg ikke har gjort noe...
Her er det mye som skjer om dagen, og det mest spennende akkurat nå er at jeg åpner min egen nettbutikk og facebook butikk!
Jeg prøver å ta inn varer fra produsenter som ikke er i Norge, og vil også selge kort og andre ting jeg har laget. Så langt ligger det ikke så mye i butikken, men det kommer inn etterhvert.
Er det noe du savner og ønsker jeg skal ta inn, send meg en mail eller melding på facebook, så skal jeg se hva jeg kan få til :).
I dag viser jeg fram et av kortene jeg har valgt å ha i headeren min nå fram mot jul.

Her ønsket jeg å ha enkelt med mye hvitt. Jeg brukte papir med trær på. Plasserte et par dyr som jeg har farget med distress ink. To små fugler fikk plass på greina øverst, og en stor snøkrystall.
Det er skåret ut i glitterpapir, men det kommer dessverre dårlig fram på bildet.
Fuglediesen finner du her: http://tarashobbykrok.no/produkt/sm-bird-set/
Rådyra finner du her: http://tarashobbykrok.no/produkt/sm-deer/
Den store snøkrystallen finner du her: http://tarashobbykrok.no/produkt/lg-snowflake/



Dessverre har jeg ikke fått tatt noen bilder av innsiden enda, så det må vente til en annen dag.

Håper du vil ta en titt inn i butikken min, den finner du her: http://tarashobbykrok.no/butikk/
De samme produktene vil du også finne på min facebook side her:  https://www.facebook.com/groups/331171797261440/
Kjempegøy om du vil bli medlem av gruppa mi!

Ha en fin kveld!

Bjørg

Snowflake

This will probably be the last Winter/Christmas card in a while!
I haven't tried this technique before, with the die framed out in the front of the card.
The glitter paper inside is old, but never used....
I put a sprigs die and a couple of deers inside the snowflake.
Snowflake die is DIE093-X, Sprigs used inside is DIE021-N and the deers is DIE080-N.
Stamps on front is from Papertrey Ink.


 
                                                           Here is a closer look.

 
I used rub-ons on the left inside, and Spellbinder dies to write on on the right inside.


I will participate with this card in the following challenges:

Kort o'mania: Utfordring #121 - Blonder og blått/Lace and Blue
Simon Says Stamp Monday Challenge: Make New Friends, but keep the old
Sweet Stampin': New
Allsorts Challenge: Week 282 - Cold and Frosty Colours
Impression Obsession: Winter Chill
Just Us Girls: Challenge #274 Winter

Have a great day!

Bjørg




Julegodt

Hello!

I have made a couple of books with recipes for Christmas cookies and candy. Both books have the same recipes, butI have chosen different color combinations.
The books are from Melissa Frances. They come with 10 pockets and tags each.
The big beautiful snowflake on the front page is from Impression Obsession DIE093-X.

 
Here is a picture showing the recipe I glued inside each pocket.

 
Here I have used dies from PTI and Spellbinders.
 
 
                                        Dies from Marianne Design.


                                        Dies and stamps from PTI.


 
Sledge and ski dies and stamps from PTI. Snowflake punch fra Martha Stewart.

 
Dies from Marianne Design and Spellbinders.



                                          Dies from La La Land and Poppy Design.

 
                                         Dies from Poppy Design.
 
 
Sprigs die from IO DIE021-N. Pinecone from Elizabeth Craft Design.


                                         All text stamps are Norwegian Christmas songs from North Star Stamp.


I have attached a little yarn to each tag. All pockets and tags are sprayed with different mists.

Here is the second book, same kind, just other colors and some other dies.
Same dies from IO as on the first book DIE093-X.

 
                                        Dies from Marianne Design.


                                         Dies from IO DIE080-N.



                                   Sprigs die from IO DIE021-N. Pinecone from Elizabeth Craft Design.

 
Dies and stamps from PTI. Embossed with embossing powder.


                                          Dies and stamps from PTI.


                                         Dies from Marianne Design. Punch from Martha Stewart.


                                         Dies from Spellbinders and Poppy Design.

 
Dies from Spellbinders, Memory Box and Ka Boks.



I would like to participate with the books in the following challenges:

 
I wish all of you a peaceful Christmas time. Enjoy it!
 
Bjørg
 

Julestrømper/Christmas stockings

Hei!

I dag har jeg skrevet julekort, så nå er noen klare til å sendes. Har visst ikke fått vist fram så mange her enda, men.....
I dag har jeg et par julestrømper å vise fram. Fant en mal på de som jeg har tegna rundt og klipt ut.
De er så søte, syns jeg. Koselig å pynte de! Man kan åpne de øverst og legge inn et gavekort eller en pengeseddel. De kan også henges på treet eller til pynt ellers :).

Here is a couple of Chrictmas stockings I have made. Fun to make something a little different than just ordinary cards. I found a template for these a long time ago.The upper part of the stockings can open, so they can hold a gift card or money. They can also hang on the tree, or in the window.



 
 
I will participate in the following challenges:
 

Crafty Hazelnut's Christmas Challenge: Challenge #207 - Urgently needed Christmas Creations
Papertake Weekly: Last Christmas......Card of The Year
Simon Says Stamp Wednesday Challenge: Winter Inspiration
Cute Card Thursday: Challenge #351 - Bells and Bows!
City Crafter: Week 242 - Christmas Color Challenge

Thank you for stopping by my blog :)
Bjørg

Hvit jul/ White Christmas

Hei!

På mine bloggrunder har jeg oppdaget denne fantastiske inspirerende damen Kittie. Hun bruker så mange flotte dies og lager de fineste kort jeg har sett. Så nå har jeg laget en lang ønskeliste, så får vi se...
Jeg ble i alle fall så utrolig inspirert av Kittie, så her er et kort jeg har laget etter inspirasjon fra henne.

I found a fantastic inspirational blog Kittie. I have made a huge wish list after looking at her blog!
This card is made from her inspiration.



Jeg vil delta med kortet i følgende utfordringer:

Pink Gem Challenge: Challenge #134 - Anything Christmas
Try it on Tuesday: Winter Whites
Sweet Stampin: Oh Christmas Tree
Allsorts Challenge: Week 289 - White Christmas
Aud Sentiments Challenge: Challenge #121 - Holiday Bingo  I have used die cuts/punch, rubber stamp and bling.
Simon Says Stamp: Bling it on!
Hjerteboden: Jul
Party Time Tuesday: Challenge 193 - Anything Goes

Ha en fin søndag, takk for at du ser innom bloggen min :)
Have a great day, thank you for visiting my blog :)

Bjørg






Julevott/ Mitten

Hei!

Jeg fikk lyst til å lage et litt annerledes julekort, så her er en vott.
Denne er laget av en dies fra PTI.

This time I wanted to make a different Christmas card. This one is made from a mitten die from PTI.


I would like to participate in the following challenges:

A Crafty Mess: #2 Anything Goes/Traditional Christmas Colours
Crafty Cardmakers: Challenge #129 Christmas

Thank you for visiting my blog :).

Bjørg

Julekort

Heisann!

Jula nærmer seg med stormskritt, og julekortproduksjonen har vært i gang en god stund.
Holder på med noen andre juleprosjekter som skal gis bort i julegaver. De er vel egentlig ferdige nå, men har ikke fått tatt bilder enda.
Her er i alle fall et kort jeg har laget. Har gått på Copic kurs i høst, det var kjempegøy, så nå er det bare øving, øving og øving. Syns det er ganske vanskelig til tider, men veldig gøy :).
Når jeg lager julekort tenker jeg nok mye over at de skal sendes i posten, så de ikke kan pyntes så altfor mye. Er redd noe skal falle av, og så koster det jo så mye å sende de da.


Og her er innsiden.

 
Jeg prøver meg med kortet i følgende utfordringer:
 
Try it on Tuesday: Christmas is Coming
Copic Marker Norge: Utfordring #62 Rød Jul
Party Time Tuesday: Challenge #192 Anything Goes
The Pink Elephant: Challenge TPE279 Photo Inspiration
Simon Says Stamp: Holiday Cards
Scrappelyst: Desember - Rød
Moving Along with the Times: Christmas Climate
Trimmies Craft Challenge: Challenge #288 Christmas
Card and Scrap: Utfordring #87 Jul eller nyttår


 
 
God helg til alle! Her snør det litt nå...
 
Bjørg

Advent!

Da er det allerede 3 desember, ukene bare flyr avsted. Dessverre går helgene også altfor fort!!
I dag blir det verken kort eller strikking her, men bare et bilde av den superfine kalenderen min ;).
Jeg har en super mann som fyller kalenderen min med de fineste gaver :). I 2008 fikk jeg den første overraskelsen da han plutselig kom med kalenderen fylt med gaver. Etter det har det blitt en tradisjon....
For to år siden fikk jeg masse stempler og ting til å bruke på kort og pynting av kaker. I fjør fikk jeg masse copic markers :). I år sa han at han ikke visste hva han skulle finne på, så jeg ba han la vær, så kunne jeg kjøpe meg hva jeg ville av scrappeting i USA istedenfor. Men så, da jeg kommer inn på soverommet på onsdag for å legge meg, så henger jammen kalenderen der full med gaver i år også :). Jeg er verdens heldigste jente!!
Selve kalenderen var en skoleoppgave, tror den ble brodert i 8. klasse.
Det er ikke lett å se så mye av den her, men jeg skal prøve å ta et nytt bilde når den er tom.

Nå er vi i farta til å reise på en tur i dag, ha en flott helg, alle sammen!

Bjørg