Showing posts with label Bryllup. Show all posts
Showing posts with label Bryllup. Show all posts

Diamantbryllup og rabattkupong

I morgen har mamma og pappa diamantbryllup. Det syns jeg må feires, så det er 10% på alle produkter under kategorien "kjærlighet" i nettbutikken. Gjelder til midnatt 21.07.2017 :).
Koden du bruker ved utsjekk i nettbutikken er "diamant60".

Kortet her er et vanlig bryllupskort, det er laget etter inspirasjon fra Kittie, hun lager så mange flotte kort!
Rammen er i sølv kartong, det samme er panelet bak. Jeg har brukt små 3D puter for dimansjon i kortet. Litt plundrete å lage de små rosens, som er spiralroser. Brudgommen har fått farge på dressen med IO hybrid stempelputer,, det samme med ansikter og håret til begge.


Her er innsiden. Har brukt rammer fra Spellbinders, som jeg synes passet til rammen på framsiden. "Til Brudeparet2 er stanset ut i samme kartong som rammen på framsiden.


Takk for at du ser innom bloggen! Husk om du liker butikkens facebookside, så vil du få med deg alle tilbud der. Ha en fin kveld videre!
Under finner du linker til produktene ved å klikke på bildene.

Bjørg




















Bryllupskort

Datteren min skal i bryllup i morgen, og her er kortet jeg laget for henne. Det ble litt overkill, er ikke helt fornøyd med hva jeg gjorde. Det ble egentlig en dies for mye, men hun var fornøyd, sa da får jeg glemme det jeg ikke likte.
"Til Brudeparet" har jeg brukt glossy accent på.
Jeg har brukt 3 forskjellige hjerte dies. Nederst har jeg brukt en ramme dies med hjerter som jeg stansa ut i lilla. Den har jeg satt limputer på for å få litt dimensjon. Så har jeg stanset ut heart flourish og scribble heart, begge fra IO, i hvitt papir. Her har jeg brukt 3 forskjellige hybrid stempelputer, og fargelagt de i sjatteringer. Jeg har klipt av de store swirlene på heart flourish, og satt de utenpå det store hjertet, og lagt hjertet fra den i midten av scribble heart. Sa har jeg hatt glitter på den.
Blomstene har jeg farget med de samme stempelputene rett etter at de var stansa ut, før de ble formet.
Bladene er klipt fra hverandre, formet og hatt litt farge på for å få litt mer liv i de.
Kantene på bakgrunnen blir rufsa med maskin, så har jeg på litt gesso, og former de mens de er våte. Så har jeg på litt stempelsverte i samme farge som ellers på kortet når kantene har tørket.


Et par nærbilder av blomstene og bladene. Bladene har også fått litt glitter på seg.


Jeg har brukt to forskjellige størrelser på rosene som er stansa ut.


Her er et bilde av innsiden. Samme hjerte som et av de utenpå, men her er det stansa ut i lilla. Teksten er fra Kort og Godt. Skrivepanelet er fra Spellbinders.


Håper det blir en kjempefin dag for brudeparet og gjestene i morgen, ser ut som de heldigvis får sol og fint vær!
Tusen takk for at du ser innom bloggen min, gå gjerne inn på facebooksiden min og lik den. Husk at det fortsatt er mulig å være med i trekningen om 2 av de nye hybrid stempelputene der :)
Siden finner du her.

Ha en super helg! Som vanlig finner du link til produktene under.

Bjørg





























Bryllup del II

Det er årets siste dag, og da må jeg nesten få ut de siste bildene fra årets begivenhet i familien :).
 
Først ute er boken jeg laget som gjestene kunne skrive en hilsen i. Her tok jeg en gammel bok, malte først rundt hele boka utvendig og inni kantene med gesso. Alle sidene i boka ble bretta i to, og så sverta jeg kantene med vintage photo ink. boka er ellers pynta med blomster jeg har hekla, sommerfugler som fikk litt copic på seg for å få samme farge som resten, og noen hjerter jeg hadde kjøpt for lenge siden. Borden øverst er en Martha Stewart puncher. Bokstavene er dies.
 
Eskene med hjerter er bokser hvor jeg har klipt av toppen. Boksene er skjært ut på Cricut maskinen.
Tagene er dies fra PTI. 



 
Her er et lite bilde av barmenyen. Printa de ut, og rev papiret før jeg sverta det med vintage photo for å få et litt gammelt preg på de.

 
Rammer med tekst til gavebord og gjestebok. Helt vanlige rammer kjøpt på Ikea. De har fått et lite strøk akrylmaling i sølv. Bare et lite strøk, slik at det hvite synes igjennom. Også disse har fått noen hjemmehekla blomster til pynt, samt samme hjerter som på gjesteboka. 



På kakebordet lå også disse minimarsmellow'ene. Jeg stempla traktorer og embossa de med sølv embossingpulver før jeg klipte de ut. En del arbeid å klippe ut, men laget de samme til barnedåpen, bare at da ble de stempla i rosa og sort. Jeg brukte en Spellbinder dies som jeg bretta i to, og skrev på andre siden, festa den til posen før jeg limte på traktoren.

 
Her er bilder av boksene jeg laget til popcorn og potetgull. Det er samme som jeg brukte til tag'ene til gjesteboka, men her med lokk. På innsiden av det åpne hjertet klipte jeg til overhead ark og limte på. Kantene rundt hjertet og åpningen ble først sverta med sølv.


 
 
 
Et glimt av kakebordet.
 
 
Her er et lite bilde av kransekaka som jeg formet som overflødighetshorn og fylte med makroner som jeg bakte. Vanskelig å få makronene hvite.... Kransekaka pynta jeg med roser og sommerfugler av marsipan. Er ikke så innmari flink på det området, så jeg sleit med å få riktig rødfarge på marsipanrosene.

 
Her er bilder av bryllupskaka. den er utrolig fin, laget av Tonerose Design. Den er formet som brudekjolen, og har blomster i samme farge som ellers i bryllupet. Legg merke til den tøffe traktoren nede i hjørnet, brudgommen har en stor kjærlighet for sånne.... Kaken var en sjokoladekake med naugatfyll og bringebær, den var helt utrolig god!
 

 
Da vil jeg ønske alle et riktig godt nyttår! Håper dere koser dere i kveld. Takk til alle som har besøkt bloggen min i år. Håper dere kommer og besøker den igjen over nyttår :)
 
Bjørg