Showing posts with label USA. Show all posts
Showing posts with label USA. Show all posts

Dallas tur!

Her har det vært stille på bloggen, men ikke stille for meg! I forrige uke bråreiste vi til Dallas for å kjøpr en harley som skal hjem til Norge.
Vi fløy opp en sen kveld, og kjøpte den her dagen etter. Bildet viser et lite utvalg av hva de hadde.


Etter at sykkelen var blitt vår satte vi turen sørøstover mot Orlando igjen. Som det viser av bildet, var det regn og ikke så fint vær i Dallas. Innen alle papirene var i orden, var det blitt oppholdsvær, men ikke veldig varmt da vi dro. Vi hadde kjørt ca 1 time da sola kom fram, og resten av turen hadde vi solskinn fra skyfri himmel :).
Første dagen kjørte vi bare til Austin.
Her er en typisk småby i Texas, alle av de kunne vært tatt ut av en hvilken som helst western film :)


Neste dag dro vi videre forbi Houston og så tok vi backroads over sumpene. Fantastisk å se hvordan alle bygg var bygd på høye påler. Det gjaldt alt; også offentlige bygninger og skoler, de var sikkert 3 meter høye!! Det var utrolig gøy å kjøre andre veier enn de store. Anbefaler det til alle som er på tur og har tid til det, en får se noe helt annet enn bare ved å kjøre motorveier, men det tar tid!
Her er en typisk liten butikk og kafè.



Her har vi beveget oss fra Texas til Louisiana. Dette er en annen bensinstasjon vi stoppet ved underveis, skikkelig country store!
Forøvrig er det også vår nye Screamin Eagle og den stolte eier vi ser i bildet :)


Neste stopp etter dette var New Orleans. Hadde gledet oss veldig, vi hadde egentlig planlagt å dra dit i september 2005, men da traff som alle vet, Katharina, området.
New Orleans var ubeskrivelig!! Har aldri sett noe maken! Å kjøre gjennom Bourbon Street var et sjokk...Det var et sydende liv, med folk og musikk og en atmosfære jeg aldri har opplevd før!
Det var også utrolig varmt og deilig i New Orleans. Det varmeste stedet vi var på under hele turen faktisk!

På vår vei tilbake til Harley'en kom vi over et opptog. De delte ut blomster og plysjfigurer fra Mardi Gras. Det var musikere som spilte jazz innimellom bilene, og masse liv!


Etter New Orleans reiste vi videre ut langs kysten, til Mississippi og Biloxi. Det var en utrolig flott by som lå helt nede ved havet. Vi kjørte milevis langs stranda denne kvelden, det var et yrende folkeliv med bading og grilling på stranda. Her er et bilde fra en heller øde del av stranda...


Etter at Alabama også var tilbakelagt var vi inne i Florida igjen. Her stoppa vi for lunsj en dag.


Og her er utsikten vår fra bordet vårt...



Vi har hatt en helt utrolig flott tur. Skulle gjerne reist mer i Texas og Louisiana. Det blir nok flere turer! Vi har kjørt 240 mil på 5 dager. Det er første gang jeg har sittet på en motorsykkel så langt. Jeg liker å sitte på sykkelen, men det blir veldig lenge å sitte i samme stilling, det er vel egentlig det eneste negative ved det. Ellers er det herlig å være så nær naturen, kjenne alle lukter underveis, som du ikek gjør i en bil, og ikke minst; SOL på kroppen!! Det synes i ansiktet at vi har kjørt sykkel nå, har fått god farge, men hvite ringer rundt øynene etter solbrillene :).

Ønsker alle en god helg fra solfylte Florida :)

Bjørg

Endret utsikt.....

Her er utsikten jeg vanligvis har fra hobbyrommet mitt.
Ganske fint egentlig, med alle lysene fra slalåmbakken.
Men - jeg er ikke så glad i verken snø eller ski egentlig, så jeg forlot denne utsikten til fordel for denne
Føles mye bedre å sitte og se utover det lille vannet og se på dyrelivet rundt oss her :).
Starter dagen med en løpetur i parken ved siden av oss, blant appelsin- og grapefrukt trær... Appelsinblomstring lukter så utrolig nydelig, det er den herligste lukta jeg vet om!!!
Det har ikke vært supervarmt her de siste dagene, men det er absolutt mer enn norske sommertemperaturer uansett. I natt var det nede i 18 grader, så kaldt har det ikke vært om natten før...
Jeg skal komme tilbake med noen kort og ting keg ikke rakk å vise før jeg dro, må bare finne tid...

Ha en fin uke alle sammen :)

Bjørg

Fuglebur

Da er det kanskje på tide å vise frem noe jeg har laget. Selv om jeg ikker er superflink til å komme med innlegg, betyr ikke det at jeg ikke lager noe...
Lager noen kort når jeg har tid, og strikker endel. Vesten som jeg viste frem deler av tidligere , er ferdig :).
Har ikke fått tatt noen bilder av den enda, men det må jeg få gjort når jeg kommer hjem igjen.

Akkurat nå er jeg tilbake i Florida. Deilig å ta sommerferien seint, når kuldegradene kommer hjemme....

Fugleburet som jeg har laget her, kjøpte jeg faktisk sist gang jeg var her. De kosta veldig lite, men dessverre kjøpte jeg bare to stykker. Det fantes masse forskjellige fasonger, og nå angrer jeg at jeg ikke kjøpte flere. Så etter om de skulle ha de fortsatt, men de har bare en mye større størrelse igjen nå, ser det ut til.


Stort sett det meste av det jeg har brukt på buret, er kjøpt tidligere her i USA. Tror kanskje papiret og puncherne til sommerfugler er det eneste som er kjøpt hjemme på denne her :).

Jeg tar med denne i utfordringen til Picture and Scrap #18 - lag noe som ikke er firkantet.

Ha en fin søndag!

Bjørg

Kjøpt og selges...

Ja, jeg har vært hjemme i flere uker allerede.... Jeg mangler et fotoredigeringsprogram, og da er det liksom ikke så gøy å legge inn bilder.
Jeg kan jo iallefall legge ut noen bilder av ting jeg kjøpte i ferien.








Det er blitt ganske fullt på hobbyrommet, så nå prøver jeg å organisere litt og å selge noen ting jeg ikke har bruk for.
Tenkte å legge det ut på scrapping.no, men jeg legger det ut her også, ta kontakt om det er noe du kan tenke deg :)
Her er masse klistremerker som jeg kjøpte i Disney World for lenge siden, men jeg har ikke brukt de, så kanskje noen abdre kan ha bruk for de? Selges for kr. 3 pr.stk












 



Det ble mange bilder på en gang, kommer tilbake med mer til salgs i morgen :)

Ha en fin kveld!

Bjørg

Julekort fra Florida

Vel, kortene er egentlig ikke fra Florida, da. Har glemt å legge de ut tidligere, men her er iallefall kortene mine som er mitt bidrag til Hjerteboden's Juleblogg's julekort utfordring for mars.



Har fått meg så masse nytt her nede, så det blir gøy å komme hjem og lage kort igjen....bare litt usikker på når tiden vil strekke til....
Kommer hjem søndag kveld, så er det rett på jobb mandag morgen og fredag reiser vi på hotell weekend, så det kan nok ta litt tid før jeg får tid til å prøve ut alt jeg har kjøpt.
Har kjøpt masse boks system for å få bedre organisering på "pynten" min, så vil nok bruke litt tid på sortering.....jepp, har fullstendig dilla på å sortere og ordne... :).

Det har iallefall blitt hekla ganske mange blomster her nede, så det blir nok endel hekla blomster på kortene når jeg kommer hjem igjen :).
Først skal siste uka nytes her nede, selv om det ser litt dårlig ut med været.
I dag har det faktisk regnet i hele dag, det er sjeldent her, men de trenger vann her, det er veldig tørt og mange skogbranner, så selv om jeg ikke synes det er gøy med regn, så er det nødvendig.
Vi hadde en rekordvarm dag i går, den tilbragte vi på stranda, så jeg skulle uansett ikke vært så mye i solen i dag...

Hei så lenge!

Terassekos

Jeg ser at ukene her bare forsvinner......
Nå koser jeg meg med jordbær te og sitronkake fra Starbucks.
Først ble det visst en strawberry frappuchino som også ble med meg fra Starbucks...

Vi har kjøpt nye utemøbler fra Martha Stewart Living.
De er kjempegode å sitte i, så vi koser oss her ute hver kveld.
Er de ikke fine?
Det var et svare strev å få tak i de, skal ikke fortelle om hvor mange mil vi måtte kjøre rundt til forskjellige butikker og hvor lenge vi måtte vente fordi de ikke hadde holdt av riktig eller da vi skulle hente bordet og det var borte..... nei, det er en så lang historie, så den får jeg holde for meg selv!


Vi har kjøpt endel planter til terrassen, blant annet denne buska her som heter tea olive og har en utrolig nydelig duft...jeg har plassert min stol rett ved siden av den for å kunne nyte hvert åndedrag av den herlige lukta :).

Ellers blir det jo litt shopping i ny og ne....denne gangen har jeg ikke kjøpt mye klær iallefall...
Det har blitt mest hobby ting og noen bøker og blader. Har sykla bort til JoAnn noen ganger og handla litt.
Herlig å ha butikken innen så kort avstand :).
Her er dagens handel! Og den nye sykkelen min :)
Jeg tok et par bilder inne, som vanlig med skygge...
Først et bilde av welcome skiltet mitt Det kjøpte jeg hos Sofies Villa før vi reiste.

Trappa vi hadde var tett og ikke noe spesielt fin, så mann og sønn reiv den og satte opp ny før jeg kom.
Det eneste jeg måtte gjøre var å ha på siste strøk med lakk og maling.
Her er et bilde tatt fra TV stua nede og oppover. Jeg syne det erblitt kjempefint nå, skikkelig bra :)
Nå hører jeg heklenåla roper på meg, så da får jeg fortsette og hekle noen flere blomster. Det har blitt noen her nede, og det er bra, kjeg trenger flere til korta mine når jeg kommer hjem igjen...

Hei så lenge!

Litt nytt fra the Sunshine State

Da får jeg prøve med et nytt innlegg. Jeg er så innmari irritert på meg selv, har prøvd å ta bilder med min sønns speilreflekskamera. Selv har jeg bare et gammelt avlagt lite digetal kamera etter mannen min, som jeg tar bilder av kortene mine med hjemme. Selvfølgelig har jeg ikke peiling på fotografering, og alle bildene mine har fått skygger.....jaja, jeg får poste det jeg har....

Først tilbake til søndag, da vi var innom vårfesten på buddhist tempelet rett nede i gata her
Utrolig masse flott å se, men jeg var litt for "utfordrende" kledd for å kunne gå inn her....
Det nærmeste jeg kom var å stå i døra og se inn....

Etterpå sykla vi til parken hvor det vokser massevis av appelsiner og grapefrukt.

Her er de kommet hjem på fat....de nydeligste søteste appelsiner du kan tenke deg, rett fra treet....NAM!!

De ser kanskje ikke så innmari fine ut akkurat, men de smaker så utrolig godt, kjempesøte!!

Så sa jeg at jeg skulle ta bilde av post-it easel kortet mitt med blokken i, og her er det.
Som sagt har jeg fått skygger på alle bildene mine unasett hvem vei jeg tok de, så sånn er det bare, er ingen god fotograf!

Ellers har jeg vært et par turer i bokhandleren. Jeg er jo en liten lesehest :). Finner alltid noen bøker som jeg skriver ned og kjøper når jeg er her. her er litt av bøker og blader jeg fant nå....
Det blir endel kort blader som regel.... Denne gangen ble det også et strikkeblad. Kikka litt i det og så plutselig at det var masse norske ting der, det var jo litt stilig, så da måtte jeg kjøpe det.

Ellers ble det et blad om blogging, kun fordi det hadde så vanvittig fine bilder, se her




Mitt siste bilde i dag blir av mitt siste innkjøp....Wilton kakepynting.....
Før jeg reiste hit tenkte jeg å kanskje kjøpe en tupp til å lage frosting på cup cakes. Så kikka jeg litt rundt og fant den ultimate greia...men den var ikke helt gratis....Så kom jeg til å lese nettavisa hjemmefra, og der var det om kakekurs som ble avholdt. Det var en link til noe som heter cacas.no og der fant jeg eksakt den samme esken med duppeditter til kr.3.500. Dagen etter dro jeg og kjøpte denne...så nå er det bare å sette igang kakeproduksjonen når jeg kommer hjem igjen.... :)

Nå må jeg få på meg noen filler, vi må ut og få kjøpt et brett med cola :).

Ha en flott helg videre!

Bjørg