Showing posts with label Babykort. Show all posts
Showing posts with label Babykort. Show all posts

Barnevogn til dåp

Jeg oppdaget at jeg faktisk har glemt å legge ut kortet jeg laget til dåpen til mitt første barnebarn... og nå er det 4 år siden hun ble døpt.....
Det var en barnevogn, det har blitt noen vogner og vugger opp gjennom årene, men ser at jeg ikke har lagt ut mer enn et par av de enda. Veldig morsomme å lage, og ingen blir jo helt like.


Jeg brukte blondebånd rundt kalesjen, og en liten "princess" charms til pynt.


Dyna er lagt dobbel og knytt med et bånd rundt.


Denne teksten går ofte igjen på dåpskortene jeg lager :).


På hjulene har jeg brukt noe metallpynt jeg hadde liggende. Jeg enbossa de med hvitt embossingpulver, så ble de helt fine å bruke på denne :).


Her er et nærbilde av den lille veska jeg hang på, den er festet med perlebånd.


Takk for at du besøker bloggen min, setter stor pris på det!
Det har blitt liten tid til blogging, nyhetene strømmer inn til butikken! Jeg har ikke rukket å legge inn det nyeste på facebooksiden enda, men du finner alt i nettbutikken her. Facebooksiden finner du her, supert om du liker den :).

Ha en fin helg!

Bjørg

En Gutt / A Boy!

Hei, og god helg!

Her er et kort jeg har laget til min nevø som har fått en gutt til. Jeg syns det er gøy å lage disse gutt- og jente kortene. Har en kartong mal av hver, og istedenfor å bruke disse, så bruker jeg de som mal og klipper ut etter. Bokstavpapiret jeg har brukt på lomma klipte jeg til slik at bokstaven S kom midt på, hadde glitter på den for å utheve den, siden gutten heter Sverre. Dessverre syns det ikke så godt på bildet, smokken har havna over den ser jeg.
På lomma og på ermene har jeg hatt på fløyel. Det er utrolig gammelt, men glemmer hele tiden å bruke det. Når en får strøket fløyelspulveret utover, kjennes det faktisk ut akkurat som vanlig fløyel.

Happy Weekend everyone!

Here is a card I made for my nephew who got another baby boy. I love to make these boys - and Girls Cards. I have one of each from Crafty Secret that I use as template for cutting. In the middle of the pocket I have an S for his name Sverre with glitter glue. Unfortunately you can hardly see it under the pacifier.
On the edge of the pocket and short sleeves I used velvet flock. I love how it feels like real velvet!


Her er skrivefeltet på innsiden.
Here is the inside panel for writing.

 
Her er et stempel brukt på motsatt innside.
Here is the stamp used on the opposite inside panel

 
I would like to participate in the following challenges:
 
 
Thank you for visiting my blog, I appreciate it! Wishing you all a great weekend!
Time for me to make more cards, I have 3 birthdays I need cards for the coming week.....
 
Bjørg
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Babyshower

Heisann!

Det snør og snør her hos oss, så det er fine dager å bruke på hobbyrommet.
Her er et kort jeg laget til min datters babyshower. Malen er en dies fra Papertrey Ink.
Dessverre glemte jeg å ta bilde av innsiden av dette kortet.

It's still snowing here, so it's good to spend the days in my craf room. Here is a cardI made for my daughter's babyshower. The dies is from Papertrey Ink. Unfortunately I forgot to take Pictures of the inside of the card.


Her er noen bilder av en av kakene jeg laget til babyshoweren. Jeg gikk på kurs hos Tonerose og lærte å lage den fine babypynten :).

Here are a few pictures of one of the cakes I baked for the babyshower. I took a class and learned how to decorate baby cakes, this was the first time I tried it.






Kaka ble delt i tre og fylt med krem og bringebær, den skulle jo bli rosa ;).

The cake had three layers and was filled with cream and raspberry to be pink :).

I will participate in the following challenges with the babyshower card:


KortO'Mania -Utfordring #100 Noe Nytt
Cute Card - Challenge 305 So Sweet
Crafting for all Seasons - Challenge #69 For the Girls

Now it's back to my knitting, going to finish the jacket I am knitting tonight :).

Hope to see you back here soon!

Bjørg

Nye kort....

Hei igjen!

Da har jeg laget noen flere kort til konkurransen i 365 Cards utfordringene. Det ble veldig hektisk...men jeg tror jeg skal komme i mål. Mangler nå ett kort, som jeg må lage i morgen tidlig. Har funnet fram papir og motiv, men har faktisk, for første gang av disse 7 kortene jeg skulle lage, ingen idè om hvordan det skal se ut.. Jaja, vi får se hvilke idèer som kommer i løpet av kvelden/natta/morgentimene :).

I have made some more cards for the challenge in 365 Cards. It has been kind of stressful to make so many cards in so short time, but I think I will make it. I have one last card to make, which I will do tomorrow morning. I have found the paper and an image I have colored with my copics that I want to use, but I have no idea how I want the cards to be....
All the others I have had an idea of how I want it to look as soon as I have seen the challenge. Well, we'll see if I get any ideas during the night/morning...

Here is the first card. The red color is not really "me", so it was difficult. I am not proud of this card, in my head it would have looked so much better in baby pink or baby blue :).
With this card I will participate in the following challenges:
picturea nd scrap - utfordring #23 Baby
365 cards - Day 310 - Pretty Pairs Gingham Pattern and Red




Next card is an envelope card. It's a little different from all the "normal" square I make most of.
For the inside I have made a card to write a message. It's also possible to put money or giftcard in the envelope. With this card I will participate in the challenge 365 cards - Day 311 - Pretty Pairs Damask and Pink. The damask pattern can be difficult to see on the front of the envelope, but you can see it better on the back side.



Next is my last card for today. I have used a lady in 3D. I have so many of 3D women, I have made a few, and I have more to come of them! It's a lot of very tiny cutting to make for them, so I am happy when it's done. When I buy 3D motivs now, I only buy those who are pre-cut ;)
With this card I will patricipate in the following challenges:




That's all I had so far, see you again tomorrow with my last card in the competition!
Have a great new week!

Bjørg

babygenser og kort

Lenge siden jeg har lagt inn noe her. Jeg reiste til USA og så skjedde det så mye, så tiden har bare gått.
Her er iallefall en liten genser jeg strikket som gave til ei jente i USA som fikk en liten gutt.
Under er guttekortet som jeg lagde til genseren.

I am sorry I have neglected my blog. I went on vacation to the US, and then so much happened and the time just went by. Here is a sweather I knitted for as a gift to a girl in the US who became mom to a baby boy.
The baby boy card was made to go with the sweather.


Barnevogn

Hei!

Her er en barnevogn jeg har laget til en dåp. Det er første gang jeg har prøvd meg på dette. Fant en mal jeg delvis fulgte.

Hi!

Here is a baby carriage I made for a christening. It's the first time I have tried making one. I found a template I partly followed for making it.



Bjørg