Showing posts with label Jentekort. Show all posts
Showing posts with label Jentekort. Show all posts

Cowgirl bursdag!

For en tid tilbake laget jeg invitasjoner til cowboy/cowgirl 10 års bursdag.
Måtte jo bruke det tøffe stempelet med cowgirl. Jeg bruker de nye hybrid stempelputene fra Impression Obsession, her brukt sort til å stemple med, så er det fargelagt med copics.
Jeg fargela et bilde, som ble det scannet og kopiert opp, seiden det skulle lages 25 stk. Det var ikke mulig å få fargene riktige, de ble lilla, men det gikk jo like greit! :)
Selve bakgrunnen fikk to forskjellige farger, rosa til jentene og kraft til guttene. Jeg hadde igjen noen klistremerker med ordet "innbydelse". Vi brukte de jeg hadde, og når de var brukt opp brukte jeg gullkartong og stanset ut resten fra  en dies. På arket med klistremerker var det også noen blomster, bursdagsbarnet insisterte på at disse måtte brukes, så de er midt på stjernen :)
Ellers ble det laget noen små lassoer av et slags taubånd jeg hadde liggende.
Til slutt fikk alle en stripe med glitter rundt kanten.


Tusen takk for at du besøker bloggen min. Jeg har så mange kort prosjekter på gang, så rekker ikke alltid å få blogget om alt med en gang jeg har laget det.
Setter veldig stor pris på om du vil like facebook siden min som du finner her. Der har jeg en giveaway gående hvor du kan vinne to valgfire stempelputer av de nye hybrid putene fra Impression Obsession. 
Ønsker deg en kjempefin helg! Under finner du som vanlig listen over produkter som er brukt. Klikk på bildet og du kommer rett til produktet i nettbutikken :)

Bjørg

















Dear Friend

Hei!

Det finnes så utrolig mye fint papir, skulle ønske jeg hadde alt (og greide å bruke det!). Her har jeg brukt noe av papiret jeg liker innmari godt. Jeg har klipt ut en rose og limt med limputer oppå den første. Sommerfuglene er fra PTI og er embosset. Motivet er fra Crafty Secret. Vingene har fått litt glitterlim

Hello!

I have used some of the paper I love in this card. A rose is cut from the paper and glued with 3D glue on top of the other. The butterflies are from PTI, they are embossed. The angels are from Crafty Secrets. I have used glitter glue on the wings.



I would like to participate in the following challenges:

Creative Knockouts: Challenge #82 Spring is in the Air
Inspiration Destination; Challenge #26 - Anything Goes
Ett Trykk: Utfordring #28 - Lag noe som glitrer
Cuttin' and Stampin': Challenge #10 - Girly Challenge
Craft Your Passion: Challenge #254 - Anything Goes
Scrap Craft Inspiration: Challenge #5 - Flowers
Creative Fingers Challenge: Anything Goes
Scandinavian PaperFun: Utfordring #3 2015 - Bursdag
Penny's Paper-Crafty Challenge: #220 - Boys and Girls Come Out to Play
Simon Says Stamp Wednesday Challenge: Anything Goes

Hope you all have a great weekend!

Bjørg












Butterflies and Flowers

Hei!

Tiden går tydeligvis for fort for meg. Kom på at jeg skulle være med i en skissekonkurranse, men jammen var den ferdig før kortet mitt var ferdig, haha!
Ellers går det mye i strikking og lesing her om kveldene.
Jeg er buzzador, og fikk tilbud om å prøve Storytel, som er en leseapp til nettbrett. Jeg ble skikkelig hekta, det er helt topp! Jeg liker å lese før jeg sovner, og her kan man ha på nattmodus, som er sort med hvit skrift, det er genialt! Jeg begynte på en serie med biografier, og det er jo så spennende!
Storytel har 2 ukers gratis prøvetid, så om du liker å lese, kan jeg anbefale det. Det finnes masse bøker å velge mellom, de har også lydbøker. Prøvde med lydbok mens jeg laget kort, gøy!

Nå til kortet jeg har laget. Det er laget med høstfarger, men jeg liker de så godt, og har mye papir i disse fargene. Greit å få brukt opp litt papir og blomster, det er det MYE av hos meg... Sommerfugler må med på de fleste av mine kort :).

Hello!

The card today is made using fall colors. I like them so much and have lots of papers in these colors. Got to use old paper and flowers, I have so much of it all!
As almost always: butterflies :) I so love them!

 
I would like to participate in the following challenges:
 
 
 
Have a great new week!
 
Bjørg
 
 
 
 
 
 



60 and fabulous!

Here is a simple birthday card. I think the paper is so beautiful, so I just had to let it be the focal point.

 
 Inside I used the number dies from PTI, and the coordinating stamps. Tha star is also a PTI die.

 
I will participate in the following  challenges:
 
 
Enjoy your weekend!
 
Bjørg
 
 
 
 
 
 


Gratulerer med dagen!

I dag har vår datter bursdag, og her er kortet hun fikk med pakka si.

Jenta er fargelagt med copics. Gresset har jeg skjært ut med Cricut maskinen min.
Ellers har jeg brukt Spellbinder dies og puncher til sommerfuglene. Sommerfugl puncherne har jeg i 4 størrelser, og de er nok noe av det jeg bruker mest.

Vi har feira dagen på formiddagen i dag med deilige kaker. Været her er helt nydelig for tiden, så vi satt ute og koste oss i sola. Tror faktisk det er ca 10 år siden vi var her hjemme på denne tiden, vi pleier å være i Florida. Men så utrolig deilig det er her hjemme nå, det er tidlig lyst om morgenen og nydelige varme dager med sol! Skikkelig vårfølelse, håper bare vinteren er slutt for denne gang, krysser fingrene :).

Today is my daughter's birthday, and here is the card she got with her present.

The girl is colored with copics. The grass is cut with my Cricut. I have used some Spellbinders dies and punches for the butterflies. I have 4 butterflies punches in different sizes, I use them a lot!

We have had wonderful weather so far this week. I have spent hours outside in the sun, love it!! It's probably 10 years since we have been home at this time of the year, as we have spent this time in Florida. I am so happy to be home and be able to enjoy the beautiful spring weather!




I will participate in the following Challenges:
Papirdokkene - Utfordring #57 Bruk minst 10 perler eller bling
KreativeVerden - Mars, Bruk tekstil
Picture and Scrap - Utfordring 71, Bruk dies
Addicted toStamps - Challenge #86, Anything Goes
Papertake Weekly - Bingo(Gems - Ribbon - Buttons

Hope to be back soon with more!

Bjørg






Wishing you a fabulous day

Det er hva kortet mitt sier, og det tror jeg jammen det blir i dag også! Det er nydelig ute, helt hvitt og fint. Jeg skal snart ut og gå en tur til foreldra mine i dag. All snøen har gjort det så lyst og fint ute. Så med musikk i ørene blir det en fin tur :).
Men først; her er et nytt kort jeg har laget. Jammen ble det rosa, virkelig overrasket, haha!
Stempler og dies er for det meste fra Papertrey Ink.

Wishing you a fabulous day, that's what my card says, and I think it will be a fab day! It's so beautiful outside, so white. I am going to go for a walk to my parents. All the snow has made it so bright and nice outside. With music in my ears I am sure it will be a great walk :).
First; here is a New card I have made. To my big surprise it ended up in pink, haha!
Stamps and dies are from Papertrey Ink.



 
 
I will participate in the following challenges:

Vintage Udfordring #73 Bruk dies og/eller punch
Card and Scrap - Utfordring #68 Bruk bling
Sentimental Sundays - Challenge #190 More than three layers
Papertrey Ink - Make It Monday #149 Glitter Embellishments
Moving Along With The Times - Girly Cards

Thank you for visiting my blog :).
Bjørg

Brettekort

Dagene og ukene går jo så innmari fort! Skjønner ikke hvor tiden blir av.
Skal prøve å få lagt inn noen bilder av ting jeg har strikket siden sist, men dessverre har jeg rett og slett glemt å ta bilder av mange ting.
Her har vi fått store mengder snø den siste uka, skulle ønske vi ikke fikk mer denne vinteren ;).

The days and weeks pass so fast! We have got so much snow here the last week, I wish we wouldn't get any more this winter ;).

 
 




I will participate in the following challenges with this card:

AllsortsChallenge Blog - #242 Buttons and bows
Stampin for the weekend - Happy Birthday
Cute Card Thursday - Challenge 304 - Warm It Up!


Klem til deg! / Hugs to you!

Hei igjen!

Her er endelig et nytt kort jeg har laget. Da jeg klaget det visste jeg ikke helt hva jeg skulle finne på, så jeg fant en skisse på Kort o mania som jeg brukte som utgangspunkt. På Nichole Heady's blogg så jeg på mandagens video om bannere, så ble dette kortet til som skal være til mamma's bursdag.

Finally a new card to show. I didn't have any idea of what to make, so I found a sketch to work from. On Nichole Heady's blog I watched this Monday's video about banners, and it became a card for my mom's birthday. The beautiful frame is made by Cricut Fancy Frames. So many beautiful frames to chose from, love it!! Most of the papers used here I bought in Florida on my last trip, my favorite colors :).


With this card I will particpate in the following challenges:
Cards & Scrap - utfordring #25 Shabby Chic
Kort o mania - Utfordring 56 Sketch
Crafts and Me - Time to brighten up your day
Make it Monday - Challenge #51 Dimensional Sentiment Banner
Saturday Challenge - #171 Hugs & Kisses
One Stop Craft Challenge - #168 For the One I Love
Sketch Saturday - week 193
Allsorts Challenge - Week 140 Free & Easy

See you!
Bjørg

Nye kort....

Hei igjen!

Da har jeg laget noen flere kort til konkurransen i 365 Cards utfordringene. Det ble veldig hektisk...men jeg tror jeg skal komme i mål. Mangler nå ett kort, som jeg må lage i morgen tidlig. Har funnet fram papir og motiv, men har faktisk, for første gang av disse 7 kortene jeg skulle lage, ingen idè om hvordan det skal se ut.. Jaja, vi får se hvilke idèer som kommer i løpet av kvelden/natta/morgentimene :).

I have made some more cards for the challenge in 365 Cards. It has been kind of stressful to make so many cards in so short time, but I think I will make it. I have one last card to make, which I will do tomorrow morning. I have found the paper and an image I have colored with my copics that I want to use, but I have no idea how I want the cards to be....
All the others I have had an idea of how I want it to look as soon as I have seen the challenge. Well, we'll see if I get any ideas during the night/morning...

Here is the first card. The red color is not really "me", so it was difficult. I am not proud of this card, in my head it would have looked so much better in baby pink or baby blue :).
With this card I will participate in the following challenges:
picturea nd scrap - utfordring #23 Baby
365 cards - Day 310 - Pretty Pairs Gingham Pattern and Red




Next card is an envelope card. It's a little different from all the "normal" square I make most of.
For the inside I have made a card to write a message. It's also possible to put money or giftcard in the envelope. With this card I will participate in the challenge 365 cards - Day 311 - Pretty Pairs Damask and Pink. The damask pattern can be difficult to see on the front of the envelope, but you can see it better on the back side.



Next is my last card for today. I have used a lady in 3D. I have so many of 3D women, I have made a few, and I have more to come of them! It's a lot of very tiny cutting to make for them, so I am happy when it's done. When I buy 3D motivs now, I only buy those who are pre-cut ;)
With this card I will patricipate in the following challenges:




That's all I had so far, see you again tomorrow with my last card in the competition!
Have a great new week!

Bjørg

Godt nyttår!

Da var vi plutselig en uke inn i det nye året med nye muligheter og HÅP! Godt nytt år alle sammen!
På fredag var jeg inne på utfordringsbloggen 365 Cards, og fikk så lyst til å prøve noen av utfordringene.
Her er resultatet:

Happy New Year!
We're already a week into 2012 with new possibilities and HOPE!
Friday I looked into the blog 365 Cards and got so many ideas for cards, so I started at once!
Here is the result

This first card I will submit to the following challenges:



The next card is a suitcase card with a bag inside with two pockets. One pocet for the card and one to put money or a giftcard in. I will submit this card to the following challenges:



The last card for tonight I will submit to the following challenges:




That's all I have to show for tonight. I have made one more, but I must have forgotten to take pictures of it, so I will have to do that tomorrow. I am working on one more plus I have the idea for another, so hopefully I will have more to show tomorrow :).
I hope everyone enjoy the weekend!
See you soon!

Bjørg

Nature....

Hei!

Etter flere strikke innlegg er det på tide med et kort.
Synes ikke det kommer fram på bildet hvor fint det stripete arket egentlig er, det er stiper med glitter i det, tror det er et av de fineste arkene jeg har (hatt)....jeg er så glad i de fargene... :)



Kortet laget jeg til en skisseutfordring. Det er faktisk første gang jeg prøver meg på det. Synes det var veldig gøy, så det blir nok flere av de :).

Here is a card I made for the WOJ sketch challenge. It's the first time I have made a card from a sketch. It was fun, so I will probably do more of that in the future :)

With this card I will participate in the following challenges:

WOJ #113 - Jane's sketch
Crafts and me "53 - stripes

Ønsker alle en flott høst søndag!

Bjørg

Cricut kort

I dag har jeg laget et kort hvor jeg har prøvd ut noen nye cricut cartridge. Blomstene som jeg har pynta med har jeg hekla. Jeg prøver meg med i utfordringen på cropstop som er firkanter og die cuts med dette kortet.

Today I have made a card where I have used some of my new cricut cartridge. I have croucheted the flowers. With this card I will participate in the challenge at cropstop which is squares and die cuts.


Here are a few of the flowers I have croucheted. I have made them in lots of colors, so I have some to go to every card :)


See you soon!

The girl is from the cartridge "Forever Young" and the corner swirl is from the cartridge "Home Accent"

Strikket kjole og kort

Hei!

Jeg vil starte bloggen min ved å vise fram en babykjole jeg har strikket og kortet jeg laget sammen med den.


Hello to the world!

The first thing I want to show you is a baby dress I have knitted and the card I made to go with the dress.